han-yvonne-macedonie-albanie.reismee.nl

dag 3 Macedonië/Albanië 25 09 2014

Vandaag vroeg in de bus, om half acht vanmorgen Een redelijk lange trip van 3 uur rijden naar Skopje. Een mooie tocht door de bergen. Vlak voor Skopje stoppen we om een wandeling richting een kerkje te maken. Dat kerkje ligt aan t einde van een pad langs een rivier. Bij t kerkje is een stuwdam. Mooie omgeving met rotsen en water. Er was daar ook t parkoers waar wedstrijden kajakvaren worden gedaan, met van die zwart gele balkjes boven t water met nummers erop. Toen weer in de bus naar de hoofdstad van Macedonië, Skopje. Een moderne stad eigenlijk, omdat de stad op 26-07-1963 getroffen werd door een enorme aardbeving, die bijna de hele stad verwoestte. Hierdoor gingen vele oude gebouwen verloren. Zoals t station waarvan nu nog steeds de helft overeind staat. In de stad is een herinneringsplaats gebouwd voor moeder Theresa De zeer bekende non die heel veel goede dingen heeft gedaan voor de arme mensen in Calcutta. We hebben dit monument bekeken. Hierna verder de stad in gelopen,over een stenen brug uit +-1500.waara we geluncht hebben en hierna naar het verzetsmuseum zijn geweest. Dit was niet bijster interessant, omdat al de feiten die achter elkaar opgenoemd werden ons(de groep) weinig zeiden en de gids niet te verstaan was. Maar goed we hebben t gezien. Nog wat rond gewandeld en toen weer de 4 uur terug in de bus naar t hotel. Rammelend van de honger omdat t inmiddels negen uur s'avonds was en we nog geen eten hadden gehad. Maar dat was allemaal prima geregeld, er was nog voldoende voor ons bewaard.

wibbina

Toppie!

Thea

.....gelukkig dat er nog eten voor jullie was ????