han-yvonne-macedonie-albanie.reismee.nl

dag 4 Macedonië/Albanië 26 09 2014

Vandaag alweer de vierde dag van onze vakantie. We mochten uitslapen! Jawel, tot 08.45 toen ging de wekker. Op ons gemakje aangekleed en ontbeten. Om 10.50 moesten we beneden aan t meer klaar staan voor een boottocht over t meer van Ohrid. Dit meer heeft een diepte van max. bijna 300m. De tocht ging richting een dorpje dat nagebouwd was uit t jaar 1200 vC. Lemen hutten met riet en wilgentakken. Met een soort slaapplaats en vuurplaats binnenin. Erg leuk om te bekijken.Hierna weer op de boot richting t Klooster van St Naum. Dit is een heilige uit de regio van Ohrid. Een mooi kerkje, met iconen en fresco's. We kwamen daar wel 3 bruidsparen tegen, die niet alleen voor de foto's daar waren, maar ook om te bidden voor vruchtbaarheid. En mensen bidden daar ook voor gezondheid. Vlakbij het klooster was ook een gezellig restaurant, waar we lekker hebben geluncht. Er speelde een orkest Macedoninische muziek, wat ik (Yvonne) super leuk vond! Omdat het mij herinnerde aan de tijd dat ik op volksdansen zat en daar ook dansen uit Macedonië deed. Ik heb me voorgenomen om toch volgend jaar weer naar t SIVO in Odoorn te gaan, om daar weer te genieten van de dansers. Na de lunch weer op de boot om ongeveer het hele meer rond te varen. De zon brak ook nog door, zodat t op t dek ook nog lekker werd. We hadden toch geluk want s'morgens voor vertrek regende het. De tocht duurde zo'n 3 uur. Aan t eind werd iedereen weer bij zijn eigen hotel afgezet. T was erg gezellig en we hebben lekker gekletst met iedereen.