han-yvonne-macedonie-albanie.reismee.nl

dag 5 Macedonië/Albanië 27 09 2014

Vanmorgen om half acht vertrokken met de bus richting Albanië. Een rit van ongeveer 200 km, naar de Adriatische kust.Het landschap is wat kaler dan in Macedonië. Hier heb je geen bossen wel wat struiken. Onderweg zie je heel veel bunkers. Totaal zijn er 750000 kleine en grote in het hele land. We hebben van afstand een strafkamp bekeken. Daar werden mensen in gestopt christen waren en een kruisje droegen, of moslims die geen varkensvlees wilde eten. Het land was officieel Atheïstisch, godsdiensten waren verboden onder t bewind van de dictator. De vrouwen werken t hardst net als de ezels. Zij mogen niks erven. Dus als een gezin alleen maar meisjes heeft, wordt de oudste opgevoed als man die moet dan altijd zo leven.In de middag hebben we een oud amphitheater bezocht, dat stamt uit de romeinse tijd.Nu zitten we in een hotel aan t strand tegenover Italië. Han heeft een wandeling gemaakt over t strand, en ik zat lekker in t zonnetje op onze vrije middag :-).