han-yvonne-macedonie-albanie.reismee.nl

dag 7 Macedonië/Albanië 29 09 2014

Vanmorgen vertrokken uit Durres.Richting het dorpje Lin. Een authentiek Albanees dorpje. Erg leuk. Je ziet overal dieren, waaronder kippen met kuikens, honden, katten en ezels, met of zonder bepakking.Na een lange klim door t dorpje kwamen we uiteindelijk op een prachtig uitkijk punt.Waar ook een deel van een ruïne lag. Hier kon je over t meer van Ohrid kijken, maar dan van Albanese kant. Heel in de verte kon je Ohrid zien liggen. T was een prachtige dag dus een zo goed als heldere lucht. Op de terug weg mochten we van een meneer zijn groententuin bekijken, waar hij koolsoorten, paprika's, bloemkool , pompoenen en kweeperen.Weer terug in de bus naar het restaurant, waar je heerlijke forel kon eten uit het meer. In Macedonië is dit verboden, want daar is deze forel beschermd. In Albanië mag je de vis wel vangen en eten. En t was echt heerlijk! Hierna weer verder naar het plaatsje Pogradec. Hier hebben we wat rond gekeken en nog dingetjes gekocht, om het Albanese geld op te maken.Toen weer in de bus naar de grens van Albanië en Macedonië. Nadat de paspoorten gecontroleerd waren kwam er aan de Macedonische kant nog een douanebeambte de bus inspecteren. Hij keek in de kastjes en in t kofferruim. Alsof hij door de koffers heen kon kijken, beetje zinloos vonden wij :-). Wat ons vooral is op gevallen in de 2 landen, het contrast van armoede en rijkdom. Zo zie je het ene moment hotels en mooie huizen en t andere moment gammele huisjes en rommel. Nu allemaal weer in de zelfde hotels terug als de eerste dagen en morgenmiddag weer op t vliegtuig naar huis.

Jan de Lange

Leuke verslagen en foto's Yvonne, geniet er van en een prettige voortzetting met z'n beiden.

linda

Goeie reis naar huis morgen. Op naar de volgende vakantie